Di saat mengajar saya diperingatkan tiga perkara ini...

Di saat mengajar saya diperingatkan tiga perkara ini;

1. Tuhan masih melakukan MujizatNya ditengah-tengah kita dan memakai sesiapa saja sesuai kehendakNya di Zaman Akhir ini. Kita harus percaya bukan dengan pengetahuan teologi yang terlalu tinggi tetapi dengan Iman yang sejati terhadap karya penebusan Kristus itu sendiri yang sangat tinggi nilainya serta luarbiasa sempurna kasihNya.

2. Tuhan mengingatkan kita bahawa kita harus siap menggunakan apa yang Tuhan siapkan untuk kita dan dengan menggunakan segala daya upaya yang kita miliki. Tidak berfokus untuk mencari ‘populariti’ namun tetap tunduk setia dalam apa pun keadaan.

3. Tuhan mengingatkan kita supaya saling memaafkan, saling membuat pengakuan supaya ketinggian hati (ego/kesombongan) dikalahkan sehingga terjadi kesatuan dari peringkat kepimpinan, gereja, komuniti dan keluarga.

Tiga pesan inilah merupakan masalah yang benar-benar sedang kita hadapi sekarang ini kalau kita tidak dapat menghayati dan merenunginya serta yang penting bertindak maka kita akan menerima akibat dari kelalaian kita.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts